Reclamacions a entitats bancàries
Reclamacions a bancs
Les reclamacions a entitats bancàries han augmentat durant anys, ja que els bancs han comercialitzat amb total impunitat tot tipus de productes financers en els quals s’incloïen tota una sèrie de clàusules l’existència i les repercussions de les quals econòmiques no eren conegudes pel consumidor, o bé, la informació que se li aportava era insuficient, i de tenir un coneixement exacte d’aquestes clàusules el consumidor no hagués acceptat el contracte.
Clàusules bancàries més comunes
Algunes d’aquestes clàusules són la clàusula sol, d’arrodoniment a l’alça, de venciment anticipat, interessos abusius, despeses de constitució de la hipoteca, IRPH, comissió d’obertura, entre altres.
Reclamacions a entitats bancàries
Des de fa uns anys, i a conseqüència de les diferents sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, els diferents jutjats i tribunals estan estimant les demandes que els consumidors plantegen contra les entitats bancàries per l’aplicació d’aquestes clàusules abusives.
Les conseqüències de l’estimació de la demanda és la declaració de la nul·litat d’aquestes clàusules i la devolució al consumidor del pagat de més.
Passos a tenir en compte al inciar reclamacions a entitats bancàries
El primer pas per a iniciar aquest tipus de procediments és la reclamació extrajudicial davant el servei d’atenció al client de l’entitat bancària.
A aquesta reclamació, els bancs solen donar resposta en el termini d’entre una setmana i vint dies hàbils.
Necessita un advocat Civil?
Contacti avui mateix amb Adrian Vidal Batiste.
Estudiarem el seu cas en particular i li oferirem l’ajuda que vostè requereix.
La resposta de l’entitat bancària davant la reclamació
Si la resposta és afirmativa a l’obtenció d’un acord, és aconsellable analitzar si el que l’entitat ofereix es correspon amb el que li pertany al consumidor.
En el cas que la resposta de l’entitat sigui negativa i, per tant, nega l’existència de qualsevol clàusula abusiva o la seva afectació en la relació amb el consumidor, ens quedarà oberta la via judicial per a reclamar.
Assessors de reclamacions a entitats bancàries
Si vostè ha contractat qualsevol producte bancari o vol revisar les clàusules del seu préstec hipotecari no dubti a posar-se en contacte.
El nostre equip d’advocats a Castelló és expert en dret bancari i podem ajudar-te donant-te assessorament i gestionant el procediment, analitzarem la viabilitat de la reclamació i li donarem la millor solució possible.
Contacti'ns
680 998 237
Horari de 9:00 – 19:00 hs.
Adreça c/ Mayor nº 6, pis 4º (12001) Castelló de la Plana
Email hola@adrianvidalabogado.es